niedziela, 9 października 2016

Kiszony (fermentowany) twarożek z orzechów pekan i pietruszki

Pekany to orzechy podobne do włoskich zarówno z kształtu, jak i smaku. Sama ich nie kupuję (wydają mi się jednak zbyt mało lokalne...), ale czasem dostaję w prezencie i wtedy nie wybrzydzam - chętnie zjadam. Myślę jednak, że zbliżony efekt można uzyskać z orzechów włoskich.

Twarożek z kiszonych pekanów robiłam już kilka razy. Robi się go identycznie, jak pozostałe wegańskie twarożki z nasion i orzechów.

Orzechy moczę przez kilka godzin. Odlewam wodę. Dodaję sok z dowolnej, aktywnej kiszonki - co najmniej kilka łyżek na sporą garść orzechów. Tym razem był to przepyszny sok z kiszonych selerów i pietruszki (przepis wkrótce). Dodatkowo dodałam kilka krążków kiszonej pietruszki i całość zblendowałam na gładką masę.

Po kilku kolejnych godzinach twarożek był gotowy - jednocześnie orzechowy i cudownie kwaśny.

Idealne smakowe połączenie to także pekany z kiszoną papryką. Do smaku na garść orzechów wystarczą 3-4 ósemki z małych papryczek. To połączenie gwarantuje też dodatkowy walor kolorystyczny.

Z tymi twarożkami z ziaren to w ogóle zabawna sprawa. Tuż po zmiksowaniu z kiszonym starterem, smak jest, oględnie mówiąc, nieciekawy. Nie zniechęcajcie się, jeśli próbujecie masy na tym etapie. Po przekwaszeniu orzechów smak staje się niesamowicie harmonijny i bogaty.

2 komentarze:

  1. U mnie kisi się twarożek z orzechów włoskich i nerkowców z kiszoną papryką i selerem.Na kolację chyba będzie gotowy.Ukisiłam seler naciowy razem z fasolką i papryką .Seler naciowy kiszony polecam ,jest pyszny.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest około 17 stopni, więc twarożki kiszą się po kilkanaście godzin. Seler naciowy w planach. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz!