niedziela, 20 listopada 2016

Kiszona kapusta włoska z kapustą pekińską

Kapusta włoska uchodzi za trudną do kiszenia. Jej liście są twardsze niż u białej kapusty, puszcza mniej soku. W tej kiszonce połączyłam ją z kapustą pekińską, którą wcześniej kisiłam solo.

Składniki:
1 nieduża główka kapusty włoskiej (ok. 1 kg),
1 kapusta pekińska (ok. 0,6 kg),
25 g soli kamiennej,
kminek - ok. 1 łyżka (jeśli ktoś nie lubi, można zastąpić kminem rzymskim albo nasionami kopru).


Wykonanie:
Obie kapusty drobno poszatkować. Tym razem nie używałam miksera, bo chciałam przetestować nowy, ostry nóż. Zasolić, ugnieść, dodać kminek. Kapusta pekińska puszcza dużo soku, więc dość szybko uzyskuje się konsystencję odpowiednią do kiszenia. Umieścić w wekach, ubić i usunąć bąbelki powietrza. Zostawić 2-3 cm wolnej przestrzeni od góry. Odstawić na 3-4 dni w temperaturze pokojowej, potem przenieść do lodówki. Nie otwierać słojów podczas fermentacji.

Wrażenia:
Pierwszy słoik otworzyłam po 10 dniach. Kapusta jest bardziej jędrna (twarda) niż zwykła kiszona kapusta. Dzięki dodatkowi kapusty pekińskiej ma ciekawy smak. Jemy ją przede wszystkim na surowo, ale można ją wykorzystać na ciepło - gotowaną lub zasmażaną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz!